W latach 30-tych XX wieku na potrzeby Wehrmachtu, w lesie w odległości około 500 m od stacji kolejowej Verderheide (obecna Raszówka), Niemcy zlokalizowali na powierzchni około 24 ha bazę paliwową i zaplecze magazynowe części zapasowych do samolotów i innego sprzętu wojskowego, do których doprowadzona została bocznica kolejowa. Paliwo było magazynowane w zbiornikach napowietrznych o pojemności 60 tys. litrów (12 sztuk). Obiekty magazynowe wielokondygnacyjne z częścią podziemną i naziemną były wyposażone w rampy za i wyładowcze oraz w windy. Obecnie pozostało niewiele śladów po bocznicy kolejowej.
Zgodnie z nomenklaturą wojskową nazwa bazy brzmiała: Magazyn paliw i smarów (używano skrótu MPS). W czasie zimnej wojny był to jeden z kilku magazynów paliw przeznaczonych dla Północnej Grupy Wojsk (dalej PGW). Inne mieściły się w Jankowie Żagańskiej (pow. Żagań), Starej Koperni (pow. Żagań), Karczmarce (gm. Gromadka, pow. Lubin), a w Kęszycy (woj. Lubuskie) mieścił się armijny polowy skład paliw. W pobliskich Miłogostowicach zbudowano bunkry zapasowego stanowiska dowodzenia PGW. Wojska radzieckie opuściły Raszówkę 31 sierpnia 1993 r. pozostawiając skażony paliwami teren o powierzchni 16 ha.
Obecnie na terenie byłej bazy paliw w weekendy bawią się paintball`owcy i gracze ASG. Praktycznie każdy kawałek metalu lub inna rzecz, która miała jakąkolwiek wartość została skradziona. W związku z tym należy uważać na dziury w ziemi wykopane przez „złomiarzyâ€.
Arkadoo na podstawie:
- http://www.raszowka.free.ngo.pl
- Mariusz Lesław Krogulski Okupacja w imię Sojuszu, Armia Radziecka w Polsce 1956-1993, Warszawa 2001