Niegdyś duża stacja w małej wsi żyjącej z pozyskania drewna, a z czasem będącą małym letniskiem. Przed wojną 9 torów i place ładunkowe z rampami. Obecnie stacja posiada - dworzec z nastawnią dysponującą Rw, magazyn, nastawnię wykonawczą Rw1, szalet, budynki mieszkalne dla pracowników kolejowych, rampę boczno-czołową, dwa perony, plac ładunkowy, wagę wozową i wagonową do 40r (nieczynne). Układ torowy to: tor główny zasadniczy, 4 główne dodatkowe, 1 odstawczy, 3 ładunkowe. Kiedyś istniała na południe od stacji ok. 500 m długości bocznica do podziemnych magazynów z lat. 30 dla składowania paliw i smarów
. Po remoncie linii w latach 2018-2019 dokonano niewielkich zmian w układzie torowym stacji - likwidując niskie, jednokrawędziowe perony. Zlikwidowano także kilka torów bocznych (4, 6, 13) oraz pozostałości bocznicy odgałęziającej się od strony Legnicy. Scentralizowane zostało sterowanie, wcześniej obsługiwane z dwóch nastawni - likwidacji uległa nastawnia "Rw". Przywrócono także ruch pociągów pasażerskich od czerwca 2019 r. (moose)